Tuesday, May 1, 2012

cabut gigi mu

yee. sekarang aku dah kat rumah. mengganggur duduk rumah sampai bulan september. aku tak nak kerja. TAK NAK! TAK NAK!. hahaha. malas tahu tak. misi aku cuti nie ialah mengahabiskan duit mak bapak. hahaha. *dasar anak tak guna.

hari nie dah hari yang ke-5 aku kat rumah. heaven gilaaa kot duduk rumah. boleh online 24 jan tanpa wifi putus-putus, boleh tengok tv dalam banyak gaya dan posisi, tidur sampai dunia tak ingat aku. yang tak best nye takde kawan nak maen-maen sama lagi dah. semua dah kat rumah masing-masing.

semalam teman ibu pergi cabut gigi. ibu cakap dah lama dah sakit. tapi kalau tengah sakit gigi mane boleh teros cabut kan. so, kene la tunggu sampai dah tak sakit. bila dah tak sakit je teros  dengan pantasnye aku memecut kereta vios ibu (nak mention jugak kete ape, keji betol) pegi ke klinik idaman gigi nya itu. risau betol ibu sebab takot nanti doktor dah tak nak terima patient. terpaksa la kan aku memacut.

sampai-sampai je tengok ramai kot kat klinik. sekarang musim pegi klinik gigi ke?. curiga la aku.

lepas daftar duduk la kan tunggu giliran, ade 3 orang cina ag sebelom mak aku. mase duduk tu aku ape ag, joy la ngan galaknye ngn ibu. tapi ibu just senyum-senyum je. yelaaa. gigi tengah sakit. mane nak cakap banyak. muahahahaha

tiba-tiba ade laki cina muda tegur tanya ibu nak cabut gigi ke. ramah gilaa kot cina tu. so, ibu layan laa. yang cina nie cakap la die takot nak cabut gigi. dulu die merempit pon tak takot macam die nak cabut gigi nie. aku just senyum je laa. haha

pastu ade sorang budak kecik cina (cina lagi) , die nages-nages tak nak cabut gigi. parents die pujuk la kan. aku tak paham sebab dorang cakap cina. mungkin aku boleh amek kelas bahasa lepas nie. baru la boleh paham kan. kalau cina tu ngumpat aku, aku boleh lah balas balek sambil cakap cina. mesti nanti cina tu terkejut berok, berok pon tak terkejut macam tu. ok, aku dah mula merepek. haha

lepas ibu cabut gigi makin sakit pulak aku tengok. pipi bengkak. hari nie kami sekluarga makan bubur nasi je sebab ibu tak boleh kunyah makanan. nanti gigi nye kembali berdenyut-denyut.

bubur pon sodappp. :)

No comments:

Post a Comment