Friday, April 8, 2011

perempuan.

jeng jeng jeng
aku baru perasan rupenye ade satu lagi entry aku tak post ag.. tak tau la dah bape lame 'beliau' tersimpan menjadi draft saje.. aku pon dah lupe aku sauk kat mane bende nie..lalu aku mangambil keputusan untuk melancarkan enrty tersebut pada hari ini.. *clap clap clap + drummer*


30 perkara yang perempuan tak beritahu lelaki.


1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan air mata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya. 
aku setuju yang nie 100 peratus tanpa kompromi..

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf. 
yeah!.. yeah!.. nie pon betul..selalu kalo aku buat salah kat kengkawan aku pon aku biar dorangg tenang kan diri dulu.. kalau mereka nanges biar nanges sampai puas dulu.. makin pujuk nanti makin melalak la mereka.. betul tak?.. sape setuju kenyit mata cepat..haha

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan). 
yela.. orang paling susah kite nak tipu ialah DIRI SENDIRI.. kalau dah suke kat seseorang tu memang kite akan bela je die walau buat pape pon.. tapi akhirnye kite sendiri yang merana.. *jiwang jiwang haha*

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain. 
owh.. tak tau.. tak penah kuar ngan laki berdua je.. selalu kuar ramai ramai..hehe

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!
haha.. aiskrim pon boleh..*wink wink

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tahu macam mana nak menerima pujian.
haha.. betul betul.. mesti tersipu sipu je nanti.. 

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja. 
yela.. reject la baek baek.. tak salah pon.. kene la jage perasaan orang laen.. baru la orang laen akan jage perasaan kite jugak...hurmm~

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan. 
ye.. ye.. jangan mendesak.. kalau tak akhirnye tak nak kawan langsung pon..

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka. 
erk.. tak tau *tapi kau kan perempuan *

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna. 
isk isk isk.. jangan kejam sangat.. sopan sket ye..

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood perempuan. 
bosan la kalo laki macam nie.. tak tau ke kebanyakkan perempuan lebih tertarik kat laki yang selalu buat die ketawa *teori sendiri.. muahaha*

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut. 
haha.. no comment..

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan. 
sokong! sokong!

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam. 
memang la kan.. tak kan kenal kenal je terus nak ajak kawen.. mane la tau dah jadik isteri orang ke kan..haha

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu. 
lalala~ nak jage hati la.. tak nak la hancur lumatkan perasan laki tu..

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya. 
urm.. yeke?.. tak jugak la.. mungkin die nak kawan je.. jangan berharap..tapi tak tau..haha

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!! 
ntah... tanye je la.. malu malu plak nak tnye.. geli tau malu malu.. malu bertanye sesat jalan..hehe

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.
haha.. yang nie tak tau.. tak penah alami..

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta. 
kihkihkihkih.. novel pon boleh.. buku motivasi bagos..haha

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri. 
yang nie aku tak tau.. aku sekolah sume perempuan.. tak kan nak carik gamba makwe lesbian aku plak.. sebab aku bukan begitu.. aku hanya perempuan normal *poyonye ayat*

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!! 
lalalala~ betul la tu kot..

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya. 
haaa!.. yang nie memang betul.. tido pon bley mimpi mimpi.. tersengih sepanjang masa..haha

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui. 
setuju!..

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik. 
betul!.. ko nak ngurat kawan aku tak payah la nak baek baek ngan aku.. tapi tak jugak ek.. sebab orang cakap kalau nak ngurat seseorang tu kene ngurat orangg yang ade sekeliling die sekali.. ish.. tak pasal pasal jadi 'player'..haha

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi. 
cinta itu subjektif.. eceh eceh

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati.. 
mestilah.. sape yang nak dicintai separuh hati je.. sape yang nak jangan angkat tangan..haha

27. Senjata wanita adalah air mata!! 
yela kot.. tapi aku jarang nanges.. aku nie perenpuan ke tak?.. *curiga* haha


28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu. 
suke sesanggat!!~haha *gedik gedoks*


29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah... 
agaknye.. no comment..haha

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.
yeah!!.. tepat sekali!!.. markah penuh..haha

lalala~ terasa macam jiwang jiwangan plak..haha

5 comments:

  1. yg no22 tu, kamu msty selalu alaminya..hehe kantoi :)

    ReplyDelete
  2. haha.. jangan la kantoi kan.. malu la kiter..haha
    ape lagi yang mampu di buat.. sengih sengih je la..haha

    ReplyDelete
  3. tak best.. dalam hati ade pesta bunga api..haha

    ReplyDelete