Thursday, April 7, 2011

'versus'

dah nk dekat 3 bulan aku mencangkung je kat umah tak buat pape.. bina badan je la yang paling berjaya selain amek lesen.. then, bace novel yang same ulang ulang banyak banyak kali sebab dah takde novel laen yang ade depan mata.. okeh..kali nie aku nak nie pasal novel nie plak.. ''versus''.. kalo korang sume peminat hlovate mesti korang penah bace punye..


aku dah bace novel nie lebih dari 3 kali tau *3 kali kan afdal.. macam amek wuduk tu..haha* tapi walaupon dah bace banyak banyak kali.. aku still bley bereaksi seperti pertama kali membaca novel ini, tersengih sengih + ketawa terbahak bahak + syok sendiri + excited guling guling + berdebar debar pon.. padahal aku dah bley hafal dah jalan cerita nye.. hebat tak hebat aku kene penagan hlovate?.. dahsyat tau..penulis yang handal je tau yang bley wujudkan perasaan sedemikian terhadap pembaca pembaca beliau.. karya hlovate nie bukan je sempoi sempoi angin laut tapi ade banyak moral tau.. novel beliau mesti cakap cerita pasal budak budak yang berubah jadik baek tapi dalam cara yang sangat sempoi.. changing for good not a crime.. banyak moral value yang bley kite belajar dengan hanya membaca novel beliau.. tak semestinye kite kene bace buku motivasi kalo nak memotivasikan diri.. dalam novel novel hlovate yang aku penah bace banyak input input yang berguna.. lagipun, aku rase mesej yang nak beliau nak sampai kan dapat diserab dengan baek oleh aku.. yela, sesape yang kenal aku mesti tau nape aku cakap macam nie.. sebab nye aku nie memang suke bermaen maen tak kira masa dan tempat walau dimana jua aku berada.. lagi lagi kalau ngan keluarga oatu kengkawan.. tapi tu tak bermaksud aku nie tak reti nak serius.. kadang kadang aku serius jugak pe.. tapi hal hal yang berkaitan la.. macam keje ke, soal hati dan perasaan *eceh jiwang tapi memang tak bley nak buat maen maen kan?.. kejam sangat* dan yang paling penting pasal MAKAN.. haha
last week mase aku berpeleseran ngan kawan kawan aku.. aku dah beli lagi satu novel hlovate.. sekarang dalam tempoh pembacaan dan ulangan.. tapi aku yakin cerita nye mesti masyuukk sangatt.. dan aku ngah dengki ngan kawan aku yang minat hlovate nie jugak.. yela.. dengki dengki die cakap pasal betapa bestt nyerr novel yang aku baru beli nie..muahaha!~

*nape ttbe rasa ayat aku sangatt poyo?*haha

No comments:

Post a Comment